• woensdag 29 mei 2024

DAF 600 uit Zuid-Afrika 10 jaar later

Deze maand precies tien jaar geleden kreeg het DAF-museum een telefoontje van Eric van Staveren met de vraag of we een dynamo voor een DAF 600 konden leveren. De eigenaar had een 600 waar mee hij nog regelmatig een ritje maakte tot op het moment dat de dynamo de geest gaf.

DAF 600

Van het een komt het ander en na de ontvangst van de gegevens was het met Eric van Staveren wel bespreekbaar om de auto aan het museum te verkopen. Een redelijke vraagprijs was het gevolg; de deal was snel gemaakt. Het geld kon hij goed gebruiken voor de operatie van zijn hond die ernstig ziek was.

Als op 7 februari de auto in Roozendaal aankomt, valt het zeker niet tegen. Rondom wel veel kleine deukjes en gebruikschades, maar dat heeft wel z'n charme.
Een leuke en bijzondere auto met een historie.