• donderdag 21 december 2023

60.000ste bezoeker van het jaar 2023 in het DAF Museum Eindhoven

Het DAF Museum Eindhoven ontving op zondag 17 december haar 60.000ste bezoeker van het jaar 2023.

De bezoekers, het gezin Molenaar, werd door onze voorzitter Marc Hendrikse opgewacht. Dat was een bijzondere verrassing direct bij binnenkomst! Als speciale gasten werd het gezin verwelkomd met koffie, thee en frisdrank. Ook de petit-fourtjes met de tekst ‘60.000ste bezoeker van het DAF Museum Eindhoven 2023’ smaakten goed.

60.000ste bezoeker
foto vlnr: Reinier van Doorne (bestuurslid), Anja Kersten, Sam van Stipdonk, Rudi Moolenaar, Marc Hendrikse (voorzitter DAF Museum

Na een persoonlijke rondleiding door het museum, was het tijd voor DAF-presentjes. De bezoekers ontvingen een miniatuur DAF XF oplegger en een boek over ‘De nieuwe manier van rijden met een DAF’ (met de variomatic begin jaren ’60). Ook een aantal vrijkaartjes om later nóg eens een bezoek aan het DAF Museum te brengen werden in dank ontvangen.

Met 60.000 bezoekers dit jaar heeft het DAF Museum een hoogtepunt bereikt in het aantal jaarlijkse bezoekers gedurende het 30-jarig bestaan van het museum. De evenementen en tentoonstellingen in dit jaar zorgden voor dit succes: een zeer goed bezochte Tatra-tentoonstelling tussen januari en maart was de aftrap. Opvolgend is het 30-jarig bestaan van het DAF Museum Eindhoven in de zomer gevierd met de tentoonstelling ‘’Blik op op de weg”. En vanaf november dit jaar is de tentoonstelling “Verborgen Schatten” te bewonderen.